Ειδική Αγωγή & Παρέμβαση

Η αξιολόγηση γίνεται από ψυχολόγο εξειδικευμένο στις ιδιαιτερότητες της παιδικής και εφηβικής ηλικίας. Στη συνέχεια, σε συνεργασία με εξειδικευμένη και έμπειρη ειδική παιδαγωγό, γίνεται η στοχοθέτηση, όπου ιεραρχούνται οι εκπαιδευτικές ανάγκες του παιδιού και τίθενται οι στόχοι της ακαδημαϊκής χρονιάς. Την παρέμβαση στο κομμάτι της ειδικής αγωγής αναλαμβάνει ειδική παιδαγωγός.

Μαθησιακές δυσκολίες (δυσλεξία, δυσορθογραφία, ειδική μαθησιακή δυσκολία στα μαθηματικά)
Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές και σύνδρομο Asperger
Νοητική υστέρηση
Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής- Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ)
Τροποποίηση συμπεριφοράς

Βασικός στόχος κάθε θεραπευτικού προγράμματος ειδικής αγωγής είναι το παιδί σταδιακά να αποκτήσει αυτονομία σε βασικούς τομείς, όπως π.χ. ο επικοινωνιακός και ο μαθησιακός. Η τροποποίηση συμπεριφοράς αποσκοπεί στην μείωση ανεπιθύμητων συμπεριφορών, όπως οι έντονες εκρήξεις, αλλά και στην ενίσχυση θετικών συμπεριφορών, όπως η αυτονομία σε καθημερινές δραστηριότητες. Για την επίτευξη αυτού του στόχου χρησιμοποιούνται διάφορες εμπεριστατωμένες μέθοδοι, όπως η δόμηση περιβάλλοντος, η Εφαρμοσμένη Ανάλυση συμπεριφοράς –ΑΒΑ καθώς και η εκμάθηση Εναλλακτικές μορφών Επικοινωνίας για όσα παιδιά δυσκολεύονται στη λεκτική επικοινωνία.